POOQ Weblog

Slimmer factureren: stel de btw-afdracht uit met de overloop van het kwartaal

Gepubliceerd op 12 juni 2018


Door onze partner MoneyMonk


Een online administratie voor jou als ZZP’er biedt inzicht en overzicht. Voor meer rust over de boekhouding, waardoor je gebruik kunt maken van slimme tips. Bijvoorbeeld om de btw-afdracht tot 3 maanden uit te stellen. Prettig met het oog op het werkkapitaal, omdat je de btw die je nog van een klant moet ontvangen dan niet hoeft voor te financieren.



We deelden eerder al eens 12 tips voor de btw-aangifte, waarmee je eenvoudig 13 fouten in de online administratie kunt voorkomen. Met name als ZZP’er heb je een aantal mogelijkheden om het jezelf een stuk gemakkelijker te maken. Bijvoorbeeld door slim te factureren, met het oog op de datum die je daarvoor kiest.


Wettelijke grens: op de 15e van de volgende maand


Allereerst even de wettelijke kaders, zodat je daar met de online administratie netjes binnenblijft. Je moet uiterlijk op de 15e van de maand factureren, volgend op de maand waarin je de goederen of diensten hebt geleverd. Laten we er in dit voorbeeld vanuit gaan dat je op 20 september diensten levert, die je aan de opdrachtgever gaat factureren.


Je kunt er dan voor kiezen om dat op 30 september te factureren. Je moet de btw-aangifte dan uiterlijk 31 oktober doen (mits je aangifte doet per kwartaal). Je had echter tot 15 oktober de tijd gehad om de factuur te sturen. En had je daar simpelweg één dag mee gewacht tot 1 oktober? Dan had de factuur in het 4e kwartaal gevallen, waardoor je daarvoor uiterlijk 31 januari van het volgende jaar de btw-aangifte dient te doen. Dat betekent dat je 3 maanden extra de tijd hebt om de factuur te innen, zodat je de btw niet hoeft voor te financieren.


Btw-afdracht maximaal 3 maanden uitstellen


Je kunt de btw-afdracht maximaal 3 maanden uitstellen, door slim te factureren vanuit de online administratie. Houd hier vooral rekening mee op de grenzen tussen de verschillende kwartalen. Het is soms de moeite waard om een factuur net over de grens het volgende kwartaal in te tillen. Je voorkomt daarmee dat je de btw al wel af dient te dragen, terwijl je de factuur (en ook de btw) aan de andere kant mogelijk nog niet ontvangen hebt.


Slimmer en sneller factureren met MoneyMonk


En benieuwd hoe andere ZZP’ers ervoor zorgen dat ze slimmer kunnen factureren en gebruik kunnen maken van deze handige tips? Zij maken gebruik van MoneyMonk voor hun online administratie. Dat biedt rust, inzicht en overzicht. Vanuit die rust kun je op zoek gaan naar handige tips om hier slimmer mee om te gaan. De software neemt veel stress over de boekhouding of administratie weg, zodat je daar veel gemakkelijker goed mee om kunt gaan.


Als lid van POOQ ontvang je ook nog eens 25% korting en kun je het eerst, zonder ergens aan vast te zitten, 30 dagen gratis uitproberen. Klik hier voor meer informatie, 25% korting & gratis uitproberen.

Geplaatst in Nieuws

De belastingaangifte, Tips & Tricks

Gepubliceerd op 27 maart 2018



De belastingaangifte, we kunnen er weer mee aan de slag. Wellicht zijn enkele van jullie al zo ijverig geweest dat het al gedaan is maar voor de meeste zzp’ers zal het nog op de agenda staan. Doet de boekhouder het voor je, dan is het natuurlijk geen grote zorg. Ga je er zelf mee aan de slag, wat prima te doen is, dan hebben wij enkele tips & tricks.



 
Automatiseer je boekhouding
We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, geef een paar euro per maand uit aan een goed boekhoudprogramma. Het maakt alles zoveel makkelijker en overzichtelijker en een dure boekhouder is in veel gevallen niet meer nodig. Bij POOQ zijn we fan van MoneyMonk maar er zijn ook tal van andere fijne programma’s. Een goed boekhoudprogramma bespaart je tijd, en dus geld, en zorgen. Voor 2017 komt deze tipt te laat maar laat 2018 dan een stuk eenvoudiger zijn.
 
Zorg dat je op tijd bent
Je aangifte moet voor 1 mei binnen zijn dan heb je voor 1 juli antwoord. Je kan natuurlijk uitstel aanvragen maar wat veel mensen niet weten is dat je vanaf 1 juli belastingrente gaat betalen. Dit kan tot 19 weken zijn nadat de belastingdienst jouw aanslag heeft ontvangen. Krijg je geld terug van de belasting dan ontvang je geen rente, helaas.
 
Registreer je uren
Om in aanmerking te komen voor de zelfstandigenaftrek van € 7280,- moet je minimaal 1225 uur aan de onderneming hebben gewerkt. Dit moet je ook aan kunnen tonen. Ook voor de startersaftrek moet je minimaal 1225 uur per kalenderjaar aan de onderneming besteden.
 
Registreer je kilometers
Veel zzp’ers vergeten de kilometers, die ze met de privéauto voor de onderneming rijden, te registreren. Zonde want deze deze ritten zijn aftrekbaar voor € 0,19 cent per zakelijke kilometer. Maar wat extra mooi is, dit geldt ook voor kilometers die gereden worden met de brommer of de fiets.  
Geen zin om al die kilometers zelf bij te houden in de auto? Kijk dan eens naar onze partner RouteVision
 
Controleer of je in aanmerking komt voor investeringsaftrek
Heb je in 2017 (flink) geïnvesteerd in bedrijfsmiddelen zoals een computer of gereedschap? Dan kan het zijn dat je in aanmerking komt voor investeringsaftrek.
Er zijn 3 soorten investeringsaftrek:
kleinschaligheidsinvesteringsaftrek
energie-investeringsaftrek
milieu-investeringsaftrek
Kijk op de site van de belastingdienst of je in aanmerking komt voor een van de drie.
 
Vergeet geen aftrekposten!
Ze worden nog steeds vergeten, aftrekposten. Zonde want makkelijker kun je ze niet verdienen. De meest bekende zetten we graag nogmaals voor jullie op een rij.
 
Kilometers, zoals hier boven al genoemd
Opleidingskosten, de opleiding moet wel iets toevoegen aan het beroep dat je uitoefent.Horeca, zo lang het doel van je horecabezoek te maken heeft met je onderneming kun je deze kosten voor 80% aftrekken. Internet en (mobiele) telefonie, ook deze kosten kun je aftrekken. Je moet zelf een schatting maken welk percentage van het verbruik zakelijk is. Succes! 

Geplaatst in Nieuws

Steeds minder 'echte' ZZP opdrachten

Gepubliceerd op 18 september 2017


Het blijft rommelen rond de wet DBA. Er zou niet gehandhaafd worden tot 1 juli 2018, uit een memo van de belastingdienst zou blijken dat er toch strenger gecontroleerd zou worden en afgelopen vrijdag verklaarde staatssecretaris Eric Wiebes dat bedrijven en zzp’ers zich echt geen zorgen hoeven te maken zolang ze niet kwaadwillend zijn.



Eind goed al goed zou je denken. Helaas, die vlieger gaat voor veel zzp’ers en opdrachtgevers niet op. Al sinds de invoering van de wet DBA is er veel onduidelijkheid en zijn zowel bedrijven als zzp’ers angstig voor naheffingen. Wanneer immers achteraf blijkt dat een zzp’er toch als werknemer wordt gezien moeten bedrijven alsnog werkgeverslasten betalen en zzp’ers komen in de knoop met hun zelfstandige en/of startersaftrek. Ook al drukt Wiebes ons nu op het hart dat het zo vaart niet zal lopen als je te goeder trouw handelt, de schade is voor een deel al aangericht.
 
We beginnen moet goed nieuws. Vanwege de aantrekkende economie zien we een groeiend aantal opdrachten voor zzp’ers op www.pooq.nl. Helaas zien we door alle commotie rond de wet DBA wel een verandering waar veel zzp’ers niet gelukkig van worden. Doordat veel opdrachtgevers het risico op naheffingen willen voorkomen kunnen opdrachten steeds vaker alleen vervuld worden via een detacherings, tijdelijk dienstverband of payroll constructie. Voor de komst van de wet DBA was dit slechts een klein percentage van alle opdrachten maar dit aandeel groeit. Voor zzp’ers een nadelige trend omdat je fiscaal gezien geen zzp’er meer bent als je via een van deze constructies aan een opdracht werkt. Dit kan betekenen dat je als zzp’er in de knoop komt met je urencriterium en daardoor geen recht meer hebt op je zelfstandigen en/of startersaftrek.
Saillant detail is dat we vooral bij opdrachten van de overheid steeds vaker lezen: “Alleen op basis van detachering” of “Zzp'ers moeten bereid zijn een tijdelijk dienstverband aan te gaan voor de duur van de opdracht”. Bij de overheid moeten ze dus weten dat de wet DBA voor schade zorgt bij zzp’ers.  

Geplaatst in Nieuws

Een Spaar BV iets voor jou?

Gepubliceerd op 28 augustus 2017



Dat de spaarrente op dit moment ongekend laag is, zal geen spaarder zijn ontgaan. Maar dat ook de tarieven in box 3 sinds 1 januari 2017 zijn gewijzigd wordt nog wel eens door spaarders over het hoofd gezien. Grote spaarders moeten nu mogelijk meer belasting betalen dan dat er rendement op het spaargeld in box 3 wordt gehaald. Een spaar BV kan een stuk aantrekkelijker zijn.
Je leest er alles over in dit nieuwe artikel bij ons zusje ZZPBusinessCard
 
ZZPBusinessCard is de plek voor iedere zzp’er en kleine ondernemer om mooie aanbiedingen, diensten en meer te vinden die van pas komen binnen jouw onderneming. +
Incasso Srevice
ZZP Helpdesk
Pensioen Helpdesk
Payroll Helpdesk
Factoring Helpdesk
Tientallen downloads
en meer
 
Meld je eenvoudig aan en gebruik de kortingscode "welkom" om jouw account GRATIS te activeren.
ZZPBusinessCard

Geplaatst in Nieuws

Handige tips voor je btw-aangifte

Gepubliceerd op 29 juni 2017


Het tweede kwartaal van 2017 is over een paar dagen afgelopen en daarmee is het bijna tijd voor het doen van je btw-aangifte. Voor véél ZZP'ers is de btw-aangifte ieder kwartaal een haast- en stressklus. Hoe voorkom je dat nou? Waar moet je op letten?
In deze blog geeft Jasper Horstink oprichter van onze boekhoudpartner MoneyMonk, je handige tips & trucs voor je btw-aangifte. Ook hebben ze een superhandig E-book: btw-aangifte voor ZZP'ers. Good luck met de btw-aangifte en alvast een mooie zomer!


5 Tips & trucs voor je BTW-aangifte
 
13 véél gemaakte fouten in de btw-aangifte
Hoe voorkom jij dat je de 13 meest gemaakte btw-fouten doorgeeft aan de Belastingdienst?
> Bekijk de 13 meest gemaakte fouten
 
12 handige tips voor je btw-aangifte
Neem deze 12 handige btw-tips nog snel even mee voordat je btw-aangifte gaat doen.
> Bekijk de 12 handige tips
 
E-book: btw-aangifte voor zzp'ers
Wat is btw? Welke aandachtsgebieden zijn er? Hoe zit de btw-aangifte in elkaar? Hoe doe je btw-aangifte? Het gratis E-book is inclusief het 5 stappenplan voor het doen van je btw-aangifte.
> Download het gratis E-book
 
Hoe zit het met btw op zakenlunches
Het blijft lastig, btw op zakenlunches, de spelregels zijn simpeler dan je misschien denkt.
Bekijk de btw-regels voor zakenlunches
 
Onze laatste tip 
Laat MoneyMonk jouw btw-aangifte doen! Het bespaart je zeeën van tijd en vermindert de kans op fouten. Daarnaast heb je altijd en overal inzicht in hoe je ervoor staat. Leden van POOQ/ZZPBusinessCard ontvangen 25% korting maar je kan het eerst 30 dagen helemaal gratis proberen, zonder ergens aan vast te zitten.
Klink hier voor meer informatie.

Geplaatst in Nieuws

Een tankpas voor ZZP ers?

Gepubliceerd op 20 juni 2017


Door onze partner Tankpas.nl  


Als ZZP’er is een grote kans dat u ook zakelijke kilometers maakt. Er zijn vele constructies mogelijk om uw zakelijke kilometers administratief te   verwerken. Hebt u de auto geheel op de zaak staan dan kunt u alle auto kosten op de zaak zetten.


Een grote en vaak terugkerende kostenpost is uiteraard de brandstof en onderhoud. Ook kunnen parkeren en autowassen een flinke stroom aan kosten met zich meebrengen. Het is voor u belangrijk dat u deze kosten goed administreert omdat u alle btw kunt terugvorderen over deze uitgaven. Dit btw bedrag is al snel 400 tot 600 euro per jaar, uiteraard afhankelijk van de hoeveelheid kilometers pers jaar. Het aantal bonnen ligt ook erg hoog, telt u maar op, een keer per week tanken, een   keer in de maand autowassen, en nog een handvol parkeerbonnen. U hebt zomaar 75 bonnen te verwerken in uw administratie.  


U kunt er natuurlijk voor kiezen deze bonnen te bewaren en in te boeken. Dit is uiteraard geheel toegestaan, het nadeel zit het vooral in de hoeveelheid werk die het met zich meebrengt. Een alternatief is een tankpas, hiermee worden al deze transacties verzameld op een factuur waardoor u minder werk heeft. Ook kunt u nooit meer een bon verliezen. Een tankpas is dus een middel waarmee u tijd en kosten kunt besparen. Er zijn vele verschillende aanbieders van tankpassen beschikbaar. Het is belangrijk om de verschillen te kennen.  


Universele tankpassen:  


Deze tankpassen worden overal geaccepteerd, dit zorgt voor veel gemak. Bovendien kunt u altijd tanken bij goedkope tankstations en zo kosten besparen. Aan deze tankpassen zitten vaak ook vele andere voordelen gekoppeld. Zoals het kunnen afrekenen van carwash, parkeren onderhoud etc.  


Merk gebonden tankpassen:  


Dit zijn tankpassen uitgegeven door de brandstofleverancier. Uiteraard kunt u alleen tanken bij desbetreffend merk. Merk gebonden tankpassen   bieden doorgaans geen aanvullende diensten als parkeren etc. aan. Bij deze tankpassen wordt soms een korting op brandstof aangeboden. Let wel op, dit is veelal een korting op basis van de eigen lijstprijs en niet de gemiddelde landelijke adviesprijs. Hierdoor kan de korting in de praktijk veel lager uitvallen dan verwacht. Vraag dit dus na wanneer u overweegt een merk gebonden tankpas aan te schaffen. De kosten voor een merk gebonden tankpas zijn doorgaans laag.  


Wat is de beste keus?  


Dit is een stukje persoonlijke voorkeur, maar heeft ook met uw situatie te maken. Blijft u veel in dezelfde regio en tankt u altijd bij hetzelfde   tankstation, dan is een merk gebonden tankpas mogelijk een slimme   keuze. Tankt u op wisselende locaties, heeft u baat bij de aanvullende diensten   en wilt u gebruik kunnen maken van de goedkoopste tankstations, dan is een universele tankpas voor u een goede keuze.


Onze partner Tankpas.nl biedt een universele tankpas aan speciaal voor de zzp'er. Geniet van de volgende voordelen:  



  • Tanken bij alle tankstations in Nederland tegen de pompprijs

  • Auto wassen bij meer dan 1.100 locaties

  • Ook geschikt voor elektrische of hybride auto's

  • Makkelijk Nederlandse BTW terugvorderen

  • Kosteloos ruitenwisservloeistof & olie bijvullen  

  • Parkeren via app & in garage's

  • Onderhoud afrekenen

  • 1 verzamelfactuur per 4 weken

  • Binnen twee werkdagen verzonden


Als lid van ZZPBusinessCard ontvang je de tankpas het eerste jaar helemaal gratis. Klik hier voor meer informatie.



Nog geen lid vanb ZZPBusinessCrad? Gebruik de kortingscode "welkom" om jouw lidmaatschap gratis te activeren.

Geplaatst in Nieuws

knab & MoneyMonk realiseren boekhoudkoppeling

Gepubliceerd op 30 mei 2017


Van onze partner MoneyMonk


Een automatische boekhoudkoppeling met knab was het afgelopen jaar de meest gevraagde functionaliteit onder de gebruikers van MoneyMonk. Ook vele klanten van knab vroegen om de realisatie van deze koppeling. Met véél blijdschap kunnen we nu aan deze wens tegemoet komen! MoneyMonk heeft sinds mei 2017 namelijk een automatische boekhoudkoppeling met knab.




De realisatie van deze automatische boekhoudkoppeling is een fantastische mijlpaal waar we erg trots op zijn. Hiermee gaan we vele MoneyMonk-klanten maar vooral ook nieuwe ZZP'ers écht blij maken!


knab rekeninginformatie automatisch in je boekhoudprogramma
Banktransacties downloaden en importeren behoort vanaf nu tot het verleden! Koppel éénmalig je knab-rekening met MoneyMonk en je banktransacties staan voortaan iedere ochtend klaar in je boekhoudprogramma.
Je loopt dus nóóit meer achter de feiten aan. Je banksaldo en banktransacties worden automatisch bijgewerkt in MoneyMonk, door deze koppeling ben je als ZZP'er altijd up-to-date.


Slimme & geautomatiseerde boekingsvoorstellen
MoneyMonk had al een module die banktransacties voor jou kan herkennen en op basis daarvan een boekingsvsoorstel geeft. Doordat je je knab-rekening koppelt met MoneyMonk geeft MoneyMonk direct een automatisch boekingsvoorstel. Je banktransacties verwerk je daardoor razendsnel in je boekhouding.


ZZP'ers helpen vóóruit te kijken...
De boekhoudkoppeling is de basis om je boekhouding als ZZP'er up-to-date te houden. Met een up-to-date boekhouding gaan we slimme alerts en tips geven aan ZZP'ers. Denk aan notificaties op je mobiele telefoon in de MoneyMonk-app, taken die je nog moet verrichten en nog véél meer.


MoneyMonk is het boekhoudpakket voor de zzp'er.   
Als lid van ZZPBusinessCard krijg jij 25% korting op het boekhoudpakket van MoneyMonk. Klik hier voor meer informatie.      



Nog geen lid van ZZPBusinessCard? Gebruik de kortingscode "welkom" om jouw account gratis te activeren.


Geplaatst in Nieuws

Onderzoek: De zzper en zijn boekhouder

Gepubliceerd op 6 april 2017


Door onze partner MoneyMonk


Hoe werkt de zzp er samen met zijn of haar boekhouder / accountant?


75% van de zzp’ers doet zijn of haar administratie grotendeels zelf maar met hulp van een boekhouder. Slechts 10% doet zijn of haar boekhouding zonder hulp van een boekhouder. Dat blijkt uit onderzoek van boekhoudleverancier MoneyMonk onder honderden zzp’ers die online boekhouden.  


Wie doet wat?
Op de vraag ‘Wie doet wat?’ geeft meer dan 90% van de zzp’ers aan dat de boekhouder de jaarrekening maakt en tevens hulp biedt bij het verzorgen van de aangifte Inkomstenbelasting. Wat verder opvalt is dat de zzp’er graag zelf de btw-aangifte doet (61,5%). De belangrijkste redenen die zzp’ers opgeven voor hulp bij de jaarrekening en aangifte Inkomstenbelasting zijn ‘Ik vind het te ingewikkeld’ (38,4%) en ’Ik ben bang om fouten te maken’ (31,2%).
 
 
 
Reden voor jaarrekening?
Uit het onderzoek blijkt tevens dat 35% van de zzp’ers een jaarrekening te laten maken voor inzicht in de financiële gezondheid van zijn of haar bedrijf. Opmerkelijk is de uitkomst dat, eveneens 35%, een jaarrekening laat maken omdat de boekhouder dit standaard doet. Slechts 4% laat een jaarrekening maken voor het verkrijgen van een lening of hypotheek.      
 
Aanlevering bij boekhouder
Zzp’ers blijken op het gebied van aanlevering bij de boekhouder luier dan verwacht. 58,2% geeft aan dat de boekhouder de data zelf uit de administratie haalt. Slechts 29,5% neemt zelf de moeite om de data in te leveren bij de boekhouder.    
 
*De resultaten zijn tot stand gekomen op basis van een online enquete onder honderden zzp’ers die online boekhouden.      
 
MoneyMonk is het boekhoudpakket voor de zzp'er.   
Als lid van ZZPBusinessCard krijg jij 25% korting op het boekhoudpakket van MoneyMonk. Klik hier voor meer informatie.      
 
Nog geen lid van ZZPBusinessCard? Gebruik de kortingscode "welkom" om jouw account gratis te activeren.

Geplaatst in Nieuws

Zelf een website maken, iets voor jou?

Gepubliceerd op 7 november 2016


Door onze partner Yilps


HTML EN DESIGN


Het concept “website” bestaat pas sinds de midden 90’er jaren toen het “world wide web” werd opgericht door Sir. Tim Berners Lee. Hij ontwikkelde “HTML” (Hyper Text Modelling Language) om wetenschappelijke documenten van het CERN in Genève gemakkelijker toegankelijk te maken.


De basis van HTML is niet heel moeilijk zelf te leren. Je kunt bijvoorbeeld gratis een cursus doen op “Code Academy“. Als je die cursus voltooid hebt ben je al in staat een simpele website te maken!


Om een website er echt mooi uit te laten zien moet je echter ook een beetje verstand hebben van Design zodat de website er goed en geloofwaardig uitziet. Hiervoor moet je niet alleen kennis van photoshop en illustrator hebben (of soortgelijke programma’s) maar ook weten welke mogelijkheden er zijn binnen grafisch ontwerp.


Op Udemy staat een uitstekende “Graphic design bootcamp” die daar een goede basis voor legt. Deze cursus kost slechts $15,-  Nu ligt er een gezonde basis om een echte website te gaan bouwen.


CONTENT MANAGEMENT SYSTEEM


Er komt echter nog wat meer bij kijken. Zo willen de meeste mensen graag een CMS (Content Management System). Dit houdt in dat je de tekst, plaatjes en prijzen van je product of dienst in een soort uitgebreide tabel zet, zodat je die makkelijk en snel kunt veranderen wanneer dat nodig is. (en dat je niet elke keer een hele pagina vol met code hoeft te schrijven om een prijs of een plaatje te veranderen).


Om een goed CMS te hebben kun je die zelf schrijven in bijvoorbeeld de programmeer taal PHP. Dat is al een stuk ingewikkelder dan HTML maar zeker geen “rocket science”. Ook voor PHP zijn gratis cursussen op internet te vinden zoals deze. Echter als je daar geen zin in hebt kan je ook een kant en klaar CMS gebruiken zoals WordPress.


Om een website zelf te bouwen in WordPress is echter ook wel wat specifieke kennis nodig. Maar ook daar is veel over te vinden op het internet zoals hier. Als je WordPress eenmaal in de vingers hebt kun je vervolgens ook heel makkelijk “thema’s” uploaden van andere designers. Dat zorgt er voor dat je niet de hele site vanuit niets hoeft te designen. Dat kan een hoop tijd schelen en toch een heel mooi resultaat geven. Kijk daarvoor eens op Themeforest.


ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE


Als je dit allemaal onder de knie hebt, is het nog wel zaak dat je website gevonden wordt op het internet.  Je komt daarvoor aan bij de discipline die Search Engine Optimization of “SEO” genoemd wordt. SEO is ontstaan toen de eerste zoekmachines ter wereld kwamen zoals AltaVista, Yahoo en Google. Omdat het internet een zeer grote (miljarden!) website tellende jungle is, zijn zoekmachines essentieel om je weg te vinden op het internet en het ‘world wide web’.


In eerste instantie werden resultaten gewoon alphabetisch geïndexeerd door de allereerste zoekmachines. Echter slimme websitebouwers maakten websites die qua titel begonnen met een AAA of 000 en dan stonden ze bovenaan elk zoekresultaat. Al snel kwamen zoekmachines erachter dat dit de kwaliteit van de zoekresultaten niet ten goede kwam en besloten ze een soort formule te ontwikkelen die bepaalde welke website boven aan een zoekresultaat pagina kwam.


Google ontwikkelde tot noch toe de mooiste formule (ook wel algoritme genoemd). Dit zagen allerlei slimme computer whizzkids als een mooie uitdaging om deze formule proberen te ‘hacken’ om zo te zorgen dat juist HUN website boven aan de zoekresultaten zou komen. Deze kunst of wetenschap (net hoe je het bekijkt) staat bekend als: SEO.


De beste (en oudste) bron van kennis over SEO komt van Moz.org. En dat is ook de beste plek om te beginnen met leren over SEO. Zie daarvoor bijvoorbeeld dit artikel. Je zult echter snel merken als je begint met het lezen van dit artikel dat het om best ingewikkelde materie gaat. Daarom is er een heel slim (Nederlands) bedrijfje opgestaan die een soort kant-en-klare plugin heeft ontwikkeld die een hoop SEO werk automatiseert. Dit bedrijfje heet Yoast.  Met de Yoast plugin voor WordPress kun je vervolgens vrij snel en efficiënt je website optimaliseren zodat deze een goede kans maakt om gevonden te worden als de juiste zoektermen ingetikt worden in Google.


HOSTING


Echter dan zijn we er nog niet. Een website moet ook gehost en geüpload worden naar het World Wide Web. 


Websites moeten natuurlijk 24/7 365 dagen per jaar bereikbaar zijn voor jouw bezoekers. En daarom zijn er grote datacentra opgericht overal ter wereld waar (website) servers staan die het hele jaar door, dag in dag uit aan staan en gekoeld worden, met reserve stroom en hele grote internet verbindingen zodat zelfs als er een ramp gebeurd, uw website toch overeind blijft. (Het internet is ooit ontworpen om een kernoorlog te kunnen overleven).


Hosting wordt aangeboden in alle soorten, maten en prijzen. Een aantal grote partijen op een rijtje:



Prijzen varieren vanaf 0,50ct/maand tot 500,-/maand afhankelijk van hoeveel schijfruimte uw website in beslag neemt (veel plaatjes en videos nemen meer ruimte in dan alleen tekst).


Ook het aantal bezoekers dat elke dag uw website bezoekt bepaald voor een deel de prijs van een hosting oplossing. Dit fenomeen wordt “bandbreedte” genoemd. En dit zult u vooraf moeten proberen in te schatten.


Tenslotte is het soort en de hoeveelheid service die u verwacht en eist bepalend voor de prijs van de hosting. Dit wordt ook wel SLA genoemd of “Service Level Agreement”. Als uw bedrijf afhankelijk is van klanten die via de website binnenkomen kan dit natuurlijk wel eens zeer belangrijk zijn.


ALTERNATIEVE MOGELIJKHEDEN


Samenvattend is het tegenwoordig dus mogelijk om met vrij weinig geld helemaal zelf een website te designing, te bouwen, te hosten en te managen. Het vereist wel dat je je er grondig in verdiept en waarschijnlijk flink wat tijd in steekt. Omdat niet iedereen bereidt is zoveel tijd te steken in het bouwen en onderhouden van hun website zijn er bedrijfjes ontstaan zoals WixJimdoWeebly enJouwweb die het proces van het bouwen van een website in html geautomatiseerd hebben, waardoor je door een paar simpele vragen te beantwoorden en een paar plaatjes aan te klikken al snel een leuke website kunt opzetten. Vervolgens regelen zij ook de hosting en het uploaden voor je tegen een vast bedrag per maand. De keerzijde is dat je vervolgens vast zit aan deze partijen. Als je deze partij zat bent, ben je ook je website kwijt. Deze “lock in” maakt het vaak onwenselijk voor serieuze, zichzelf respecterende bedrijven die zelfstandig beschikking willen hebben over hun eigen website die vaak zeer belangrijk wordt naarmate het bedrijf groeit.


De service en support is vaak ook zeer slecht of ontbreekt geheel omdat deze partijen geen marge in hun lage maandbedrag hebben om goede mensen aan te kunnen houden die kennis van zaken hebben en uw taal spreken.


Een andere optie is om je website te laten bouwen door een professionele webdesigner. Dit kan een freelancer zijn of een webbureau. Deze nemen al het werk uit handen, maar de kosten zijn hier vaak ook naar. Je moet rekening houden met bedragen van €2000 of meer voordat alles ontworpen, gebouwd en gehost is. Dit is natuurlijk afhankelijk van de functionaliteiten die je website moet hebben.


Nieuwe partijen in de website markt, zoals Yilps (schaamteloze referentie naar ons product!), positioneren zich tussen deze twee uitersten in, door tegen een laag maandbedrag (vanaf 19,- per maand) al het werk wat komt kijken bij het bouwen van een website uit handen te nemen.


Ja, je leest het goed. Al voor €19,- per maand heb jij een eigen website en wordt alles voor je geregeld. Als lis van ZZPBusinessCard ontvang je bovendien een gratis logo design. Alle informatie over deze aanbieding vind je hier.


Wil je meer informatie over hoe je jouw bedrijf online succesvol kan maken? Download dan het GRATIS eBooek MKB Marketing Voor ZZP'ers.

Geplaatst in Ledenkorting

De 10 meest gestelde vragen over de AOV

Gepubliceerd op 25 oktober 2016


Door AOVzonderprovisie.nl


Als gezonde zzp'er ben je niet dagelijks bezig met arbeidsongeschiktheid maar toch kan het ook jou gebeuren. Bij langdurige ziekte of een ongeval met langere herstelperiode kan het zijn dat je (tijdelijk) geen inkomsten hebt. Een arbeidsongeschiktheidsverzekering kan de oplossing zijn en zorgt voor inkomen bij langdurige ziekte of arbeidsongeschiktheid. Veel zzp'ers hebben nog al wat vragen over de AOV. Wij zetten de meest gestelde vragen voor je op een rij.




1. Als ik ziek wordt, heb ik dan als zelfstandige recht op een uitkering.
Nee, dat is niet meer zo. In 2004 is de “Wet arbeidsongeschiktheid Zelfstandigen” afgeschaft en heeft u vanuit de overheid geen recht meer op een uitkering. Ondernemers zijn vrij om te bepalen of zij een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten of niet.


2. Moet ik als startend ondernemer gelijk een AOV afsluiten?
Ondernemers zijn vrij of zij een arbeidsongeschiktheidsverzekering willen afsluiten of niet. Hou er wel rekening mee dat niet iedereen geaccepteerd hoeft te worden door een verzekeraar. Indien de verzekering niet voor acceptatie in aanmerking komt, vanwege een mindere gezondheid, heeft u ook nog mogelijkheden om u te verzekeren via het UWV. Bij het UWV moet u zich binnen drie maanden aanmelden om in aanmerking te komen voor een verzekering.


3. Heb ik wel een arbeidsongeschiktheidsverzekering nodig?
Ga eens bij uzelf na wat er gebeurt als u zonder inkomen komt te zitten. Heeft uw partner voldoende inkomen en u kunt hier op terugvallen is een arbeidsongeschiktheidsverzekering in principe niet nodig. Is dit niet het geval, is het zeker het overwegen waard. In het ergste geval heeft u alleen recht op bijstand.


4. Is zelf sparen voor arbeidsongeschiktheid ook een mogelijkheid?
Dat zou kunnen, probleem is alleen dat u nooit precies weet wanneer en of u arbeidsongeschikt wordt. Stel dat u in de beginperiode al iets overkomt, dan heeft u waarschijnlijk niet voldoende geld bijeengebracht om in uw levensonderhoud te kunnen voorzien.


5. Wat gebeurt er met mijn AOV als ik stop met ondernemen of failliet ga?
Als u besluit om tijdelijk te stoppen met ondernemen, bieden verschillende verzekeraars een sluimer dekking aan. U betaalt dan in de tussentijd ongeveer 25% van de premie. Als u weer gaat ondernemen kan de verzekering zonder gezondheidswaarborgen weer ingaan. Van deze dekking kunt u maximaal een jaar gebruik maken. Indien u failliet wordt verklaard komt uw dekking automatisch te vervallen. U dient dit wel binnen 30 dagen aan de verzekeraar kenbaar te maken.


6. Ik ben al eens geweigerd door een verzekeraar, kan ik mij nog verzekeren?
Dat is zeker het proberen waard. Het kan zijn dat u afgewezen bent op een bepaalde aandoening, maar dat dit al weer enige jaren terug is gebeurd. Een andere verzekeraar kan hier weer anders tegen aan kijken.


7. Als ik al een arbeidsongeschiktheidsverzekering heb lopen, kan ik deze naar Aovzonderprovisie.nl oversluiten?
Dat kan. Per de eerstkomende contractvervaldatum wordt u een premie voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering in rekening gebracht zonder provisie. In plaats van 495 euro betaalt u aan ons éénmalig 275 euro en voor de rest van de looptijd 53,35 euro per jaar. De 53,35 euro per jaar wordt ieder jaar aangepast a.d.h.v. het prijsindexcijfer van het CBS


8. Arbeidsongeschiktheidsverzekering privé of via de zaak?
Het is raadzaam om de AOV privé af te sluiten. Als u op naam van de zaak de AOV afsluit, gaan ook de uitkeringen naar de zaak. In geval van faillissement krijgt u dan geen uitkering meer.


9. AOV op eigen naam.
Ondernemer is zelf verzekerde en de premies zijn aftrekbaar van de Inkomstenbelasting.
Voordeel is dat het u zelf een fors belastingvoordeel oplevert. Tevens blijft de uitkering bij arbeidsongeschiktheid doorlopen ook als uw BV failliet gaat.
Nadeel is dat een deel van de premie wel voor eigen rekening blijft.


10. AOV op naam van de BV
Pas op, de eventuele uitkering wordt aan de BV overgemaakt. Voordelen zijn dat u privé niet de kosten draagt en de premies zijn van de vennootschapsbelasting aftrekbaar.
Nadeel is als de BV failliet gaat de uitkering ook stopt.


Het afsluiten van een AOV brengt vaak hoge kosten met zich mee maar niet bij AOVzonderprovisie.nl. Je betaalt jaarlijks geen hoge provisiekosten en daardoor is de premie een stuk lager. Leden van ZZPBusinessCard krijgen ook nog eens 10% korting. Voor meer informatie klik je hier.


Geplaatst in Ledenkorting


Partners

Via de onderstaande POOQ partners bieden we vele voordelen


Wat ZZP’ers over ons zeggen