Forum Terug naar forum onderwerpen

VAR & Langdurig FT project van 15 maanden

Geplaatst door: Elmar   1 reactie   Geplaatst op 7 september 2009

Ik ben dan wel de initiatiefnemer van POOQ. Het is voor mij een nevenactiviteit en ik werk dus primair ook als freelancer net als jullie.

Nu zit ik met een klein dilemma; ik heb een project voor ruim 15 maanden, fulltime. Volgens de richtlijnen van het VAR heb ik nu een probleem want ik moet meerdere opdrachtgevers hebben per jaar. Drie om precies te zijn.

Hoe coulant zal de Belastingdienst zijn in deze situatie. Ze accepteren waarschijnlijk niet mijn enige opdrachtgever, dat is duidelijk. Kan ik via (twee bevriende relaties) 2x een inimini project aannemen van bv 1 dag elk?

Theoretisch heb ik dan 3 opdrachtgevers gehad, toch? Of stellen ze aan deze inimini projecten ook voorwaarden?

Reacties
Martijn schrijft:
Geplaatst op 6 november 2009

Hallo Elmar,

Van mijn belastingadviseur heb ik eerder dit jaar begrepen dat de belastingsdienst daar nu coulanter mee omgaat dan vroeger. Van belang is wel dat je bij de aanvraag van je VAR ook realistisch (voor zover mogelijk) aangeeft hoeveel opdrachtgevers je verwacht. Als je bijvoorbeeld nu net een fulltime opdracht hebt aangenomen (november 2009) en die duurt minimaal 1 jaar, dan moet je geen VAR aanvragen voor 8 opdrachten wat dat zal wsl niet reëel zijn. De relatie met de BD moet meer een relatie worden obv wederzijds vertrouwen.

Vooralnsog zou ik er in de huidige economie sowieso niet mee zitten, dit is prima uit te leggen nu ;-)

Groet,
Martijn

Om te kunnen reageren moet je eerst inloggen

Voor opdrachtgevers

Als opdrachtgever kunt u o.a. gratis en onbeperkt ZZP opdrachten plaatsen op de website van POOQ.

Meer weten?